Mađarske državne železnice (MAV) objavile su konkurs za modernizaciju 13 kilometara mađarske deonice jednokolosečne pruge od 44 kilometra između Segedina u Mađarskoj i Subotice u Srbiji
Kako je objavio železnički časopis „International railway journal“ (IRJ) na svom sajtu, tender je raspisan 8. januara, a obuhvata planiranje i izgradnju.
Deonica između Segedina i mađarske strane granice kod Reskea bila je van upotrebe od kada je granica zatvorena zbog migrantske krize pre nekoliko godina i u lošem je stanju.
Pored elektrifikacije i obnove linije za saobraćaj brzine od 120 km/h, ugovor uključuje sprovođenje centralne kontrole saobraćaja i izgradnju nove stanice u mestu Sentmihajtelek.
„Projekat će obezbediti vreme putovanja između dva regionalna centra između 30 i 40 minuta i, što je još važnije, biće pogodna alternativa za teretni saobraćaj ka Srbiji, dok se obnavlja mađarski deo linije Budimpešta – Beograd“ – ocenjuje ovaj list.
Kako navode, ugovor bi mogao biti potpisan već u maju, ako se obezbedi finansiranje za projekat. Rok za završetak je trenutno postavljen do 2022. godine.
Ovim će, kako je ocenjeno, biti rekonstruisana polovina srpskog dela železničke veze između Segedina i Baje. List podseća da je predložena i obnova linije od Subotice do Bačalmasa, i dalje ka Baji, ali ocenjue da „to ima mnogo niži prioritet“.