SrpskiSrpski     СрпскиСрпски    
 

Neovlašćeni serviseri ugrožavaju zdravlje i bezbednost pacijenata?


Grupacija uvoznika i distributera medicinske opreme traži zaštitu od nelojalne konkurencije
Kako bi se zaštitilo zdravlje pacijenata, bezbednost zdravstvenih radnika i sprečila šteta na medicinskoj opremi, javne nabavke za njeno servisiranje bi trebalo organizovati na takav način da se onemogući učestvovanje na tenderima nelojalnoj konkurenciji odnosno onim serviserima koji nisu obučeni niti poseduju autorizaciju proizvođača da bi mogli da se bave tim poslom, kaže u razgovoru za Danas Milica Brkić Pejnović, predsednica Grupacije uvoznika i distributera medicinske opreme pri Privrednoj komori Srbije.

Ona ističe da se pojedine firme, koje se kriju iza Zakona o javnim nabavkama i transparentnosti koju on treba da omogući i promoviše, koriste raznim sredstvima kako bi došle do poslova koje obavljaju na neadekvatan način štetan po opremu kao i zdravlje i bezbednost pacijenata i medicinskog osoblja.

Kako bi se u budućnosti izbegla takva negativna praksa Grupacija uvoznika i distributera medicinske opreme u dogovoru sa Komorom lekarskih ustanova Srbije pripremila je prezentaciju koja za cilj ima slanje instrukcija za pripremu servisnih tendera u zdravstvenim ustanovama.

– Konkursna dokumentacija bi izgledala tako da, kada je reč o sredstvima koja su još uvek podržana od strane proizvođača, odnosno postoji proizvodnja rezervnih delova, trebalo da sadrži ugovor sa proizvođačem, odnosno autorizaciju čime potencijalni ponuđač dokazuje da može da naruči originalne delove i potrošni materijal kao i sertifikat za bar jednog servisera. Kada je reč o medicinskim sredstvima za koja proizvođač više ne postoji ili ne postoji kontinuirana proizvodnja rezervnih delova obavezni delovi konkursne dokumentacije bi trebalo da budu izjava o radnoj angažovanosti sertifikovanog servisera i referentna lista sa potvrdama zdravstvenih ustanova u kojima je uspešno i kvalitetno održavao opremu – navodi Milica Brkić Pejnović. Kao primer dobre prakse ona navodi Hrvatsku, gde dugi niz godina ne postoji problem u servisiranju medicinske opreme.
– Više od 50 odsto javnih nabavki za usluge servisiranja se završavaju kao pregovarački postupci sa sertifikovanom od proizvođača podržanom firmom. Ako se pak raspisuje otvoreni poziv za javne nabavke a ne pregovarački postupak, traži se autorizacija firme za servisiranje od strane proizvođača – ističe Milica Brkić Pejnović i dodaje da u Grupaciji uvoznika i distributera medicinske opreme smatraju da bi taj tip rešenja mogao da se primenjuje i u Srbiji...