Kontrolom DRI utvrđene su nepravilnosti u sprovođenju postupaka javnih nabavki
Prema izveštaju DRI Centar nije tačno sačinjavao tromesečne izveštaje o sprovedenim postupcima javne nabavke i sprovedenim postupcima nabavke na koje nisu primenjivane odredbe Zakona o javnim nabavkama jer je u istima iskazao manji broj sprovedenih postupaka javne nabavke male vrednosti (15 umesto 17) i manji broj sprovedenih otvorenih postupaka (3 umesto 4), što nije u skladu sa članom 132. Zakona o javnim nabavkama.
Pored navedenog, studentski centar „Kragujevac“ u Kragujevcu je preuzeo obaveze i izvršio plaćanja u iznosu od najmanje 601 hiljadu dinara i to:
- za nabavku dobara – prehrambenih proizvoda - namirnica za potrebe Studentskog centra u Kragujevcu u iznosu od najmanje 576 hiljada dinara i
- za nabavku usluga - servisa gasnih uređaja u iznosu od najmanje 25 hiljada dinara
mimo sprovedenog postupka javne nabavke, odnosno bez zaključenog ugovora, što nije u skladu sa članom 31, 32. i 39. Zakona o javnim nabavkama i članom 56. Zakona o budžetskom sistemu.
Studentski centar „Kragujevac“ u Kragujevcu takođe nije dobro isplanirao potrebne količine dobara koja su predmet nabavke i nije dobro pripremio konkursnu dokumentaciju za nabavku prehrambenih proizvoda - namirnica za potrebe Studentskog centra u Kragujevcu i sredstava i proizvoda za čišćenje i održavanje higijene, jer nije sproveo ispitivanje svojih potreba za određenom vrstom dobara, odnosno nije dobro procenio sopstvene potrebe što je prilikom izvršenja zaključenog ugovara izazvalo sledeće posledice:
- 28 vrsta zahtevanih proizvoda - namirnica nabavljeno je u količini većoj od ugovorene, a vrednost više nabavljenih namirnica iznosi 2,67 miliona dinara;
- nije bilo nabavke za 24 vrste zahtevanih proizvoda – namirnica u toku važenja ugovora.
Postupajući na napred navedeni način Centar je postupio suprotno odredbama člana 6. do 19. Pravilnika o postupku nabavki u Studentskom centru u Kragujevcu, a u vezi sa članom 64. stav 3. i 65. stav 2. tačka1) Zakona o javnim nabavkama.
Centar takođe nije u Pravilniku o postupku javnih nabavki u Studentskom centru u Kragujevcu – jasno i precizno definisao praćenje izvršenja zaključenih ugovora, utvrdio rizike u vezi sa istim, što je prouzrokovalo prekoračenje, odnosno izvršavanje rashoda iznad ugovorenih vrednosti.
Kao i do sada, Institut za javne nabavke prenosi primere iz prakse i blagovremeno upućuje sve zainteresovane subjekte da prate preporuke DRI. Na savetovanjima u našoj organizaciji više puta smo kao temu imali realizaciju ugovora i praćenje iste, te koliko je važno da svi u lancu kod naručioca objektivno prate potrebe i u skladu sa njima sprovode postupke nabavki. Takođe, upozoravamo na pogrešnu primenu zakona, posebno odredbi člana 39. stav 2) a koji se odnosi na nabavke ispod 500.000 - one se ne smeju usitnjavati kako bi se izbegla primena zakona.
Učite na tuđim greškama.
Želimo Vam puno uspeha u sprovođenju postupaka javnih nabavki.
