09
Mar 2019
Ove nedelje, loša ocena ide ovom naručiocuI mada smo najsrećniji kada delimo pohvale, kritike su nažalost ponekad neminovne. Iz razloga ukazivanja naručiocu na propuste, ali i podučavanja u cilju preventivnog delovanja, ove nedelje, kao primer loše prakse, izdvajamo Ministarstvo finansija- Upravu carina i povredu prava na komunikaciju, određenu članom 20. ZJN.
Naručilac je u postupku nabavke 03/19- usluge tekućeg održavanja i hitnih intervencija na mašinskim instalacijama, ventilacionim sistemima i ložišnoj opremi Uprave carina, shodno članu 63. ZJN od potencijalnih ponuđača dobijao zahteve za pojašnjenjima. Kako je pomenuta faza postupka od velikog značaja za pripremu ponude, tako su ponuđači ukazivali naručiocu na određene „propuste“ sa aspekta predmeta nabavke, na šta je naručilac odgovarao kopiranjem „printskrina“ dokumentacije i odgovorom da ostaje pri navodima iz dokumentacije. Kako ponuđači ovo nisu uočili kao povredu prava, obema stranama za nauk, u nastavku objavljujemo pismo jednog oštećenog ponuđača:
"Dragi naručioče,
u fazi pripreme ponude, obraćam ti se sa molbom ne bi li mi pojasnio šta ti, i na koji način, mogu ponuditi i kojim dokazima ti mogu dokazati da odgovaram tvojim zahtevima. Meni je jako važno da znam koje su tvoje želje i ako vidim da ih pogrešno tražiš, da ti predočim kako da dobiješ ono najbolje, ono što želiš. Zato, ignorisanjem pitanja, ti meni činiš zlo. Ali činiš i sebi. Jer, dobićeš ono što ne želiš, ili ono što nije dobro. A ti želiš najbolje. Zato te molim, objasni mi sve svoje želje kako bi one bile ispoštovane. Tvoj ponuđač."
