SrpskiSrpski     СрпскиСрпски    
 

Primer iz prakse, Klinički centar Kragujevac


Proverite greške naručioca i potrudite se da izbegnete iste zamke
Naručilac, Klinički centar Kragujevac, dana 27.02.2019. godine objavio je prethodno obaveštenje za nabavke u 2019. godini. Predmetnim obaveštenjem naručilac je objavio nabavke koje shodno planu planira da sprovede u 2019. godini, ali uz određene propuste na koje ovom prilikom ukazujemo.

Klinički centar Kragujevac, u 2019. nabavljaće:

  • Materijal za centralnu laboratoriju sa patologijom - Procenjena vrednost 144.454.167,00
  • Materijal za hematološku laboratoriju za aparate u vlasništvu KC - Procenjena vrednost 25.510.833,00
  • Materijal za mikrobiološku i virusološku laboratoriju - Procenjena vrednost 25.558.333,00
  • Materijal za nuklearnu laboratoriju - Procenjena vrednost 62.755.000,00
  • Sanitetski materijal – šavni materijal - Procenjena vrednost 25.000.000,00
  • Medicinski potrošni materijal – opšti - Procenjena vrednost 92.713.333,00
  • Materijal za interventnu kardiologiju - Procenjena vrednost 13.151.667,00
  • Sanitetski potroni materijal za razne vrste medicinskih aparata - Procenjena vrednost 12.000.000,00
  • Lekovi van ugovora - Procenjena vrednost 6.363.636,00
  • Materijal za interventnu neuroradiologiju - Procenjena vrednost 40.000.000,00
  • Meso i mesne prerađevine, jaja i namirnice za pripremanje obroka - Procenjena vrednost 55.549.107,00
  • Medicinski potrošni materijal za različite tipove aparata - Procenjena vrednost 32.000.000,00
  • Medicinski sitan inventar - Procenjena vrednost 20.000.000,00

Objavljivanje javnih poziva za predmetne nabavke ponuđači mogu očekivati u terminu od 16. aprila do 29. decembra 2019. godine, a dodatne informacije se mogu dobiti putem telefona 034/50-54-16, kontakt osoba Hrisula Pešić.

Šta je pogrešno?

Podsetimo, prema Prilogu 3 Zakona o javnim nabavkama:

  • naziv, adresa i internet stranica naručioca;
  • vrsta naručioca;
  • za dobra i usluge, opis predmeta nabavke, naziv i oznaka iz opšteg rečnika nabavke;
  • za radove priroda i obim radova i osnovna obeležja radova, mesto izvršenja radova, oznaka iz klasifikacije delatnosti, odnosno naziv i oznaka iz opšteg rečnika nabavke;
  • okvirni datum objavljivanja poziva za podnošenje ponuda i za zaključenje ugovora;
  • broj ugovora koje naručilac namerava zaključiti;
  • posebna napomena ako je ugovor o javnoj nabavci rezervisan za ustanove, organizacije ili privredne subjekte za radno osposobljavanje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica;
  • posebna napomena ukoliko se zaključuje okvirni sporazum.

Predmetno prethodno obaveštenje ne sadrži navedene elemente, niti ispunjava svoju suštinu. Prethodnim obaveštenjem ponuđači se obaveštavaju o okvirnom vremenu pokretanja nabavke a ovakvim obaveštenjem naručilac nije ispunio svoju suštinu, jer ponuđačima daje vremenski okvir od preko devet meseci.

Ponuđačima smo pomogli utvrđivanjem procenjene vrednosti iz plana nabavki, a naručiocima sugerišemo da za svaku nabavku objave posebno prethodno obaveštenje koje će sadržati sve elemente predviđene ZJN.

Želimo Vam puno uspeha u javnim nabavkama!