SrpskiSrpski     СрпскиСрпски    
 

Najavljujemo: Sledi analiza stanja elektronske fiskalizacije u Srbiji


Ministarstvo finansija objavilo je danas nabavku konsultantskih usluga za potrebe ove analize
Posle izmena plana nabavki od 12.04. a u skladu sa izmenom Finansijskog plana Ministarstva finansija za 2019. godinu uvećava sa procenjena vrednost javne nabavke konsultantskih usluga sa 2,5 na 3 miliona dinara, Ministarstvo finansija objavilo je danas poziv i konkursnu dokumentaciju za ovu javnu nabavku.

Kako se dokumentacijom navodi Poreska uprava Republike Srbije identifikovala je poresku administraciju kao prioritetnu reformsku oblast, pa je u cilju povećanja efikasnosti i efektivnosti prikupljanja poreza i smanjenja opterećenja poreskih obveznika razvila strateški plan čiji su ciljevi poboljšanje efikasnosti i efektivnosti osnovnih poslovnih procesa i povećanje naplate poreza, povećanje kvaliteta usluga i smanjenje troškova usklađivanja i uspostavljanje moderne infrastrukture i radne sredine.

Od potencijalnog ponuđača se očekuje da izvrši sledeće analize

nu reformsku oblast, pa je u cilju povećanja efikasnosti i efektivnosti prikupljanja poreza i smanjenja opterećenja poreskih obveznika razvila strateški plan čiji su ciljevi poboljšanje efikasnosti i efektivnosti osnovnih poslovnih procesa i povećanje naplate poreza, povećanje kvaliteta usluga i smanjenje troškova usklađivanja i uspostavljanje moderne infrastrukture i radne sredine.

Od potencijalnog ponuđača se očekuje da izvrši sledeće analize

  • Pregled trenutnog statusa: Sprovođenje revizije postojećeg sistema:
  • Identifikacija nedostataka postojećeg sistema.
  • Priprema detaljne analize broja, tipa i tehničkih karakteristika fiskalnih kasa, fiskalnih štampača, POS uređaja na srpskom tržištu. Priprema detaljnog pregleda obuhvata pregled postojećih poreskih obveznika u trenutnom sistemu fiskalizacije, sa pregledom poreskih obveznika koji su izostavljeni u postojećem sistemu.

  • Pregled najbolje prakse: Priprema uporedne analize najmanje tri modela fiskalizacije na međunarodnoj osnovi koja su implementirana u proteklih pet godina, u zemljama sličnim Srbiji (BDP, broj stanovnika i broj poreskih obveznika), uzimajući u obzir da najmanje jedan model u uporednoj analizu mora biti iz zemalja EU. Predlog preporučenog modela fiskalizacije koji najviše odgovara tržištu i privredi Republike Srbije.
  • Pregled pravnog okvira:
  • Analiza zakona i podzakonskih akata koje treba izmeniti u cilju implementacije projekta.
  • Priprema liste preporuka zakona i podzakonskih akata koje treba izmeniti. Preporuke treba uskladiti sa direktivama EU.
  • Akcioni plan: Izrada liste svih budućih aktivnosti sa rokovima za implementaciju projekta fiskalizacije
  • Izveštaji

Od dodatnih uslova ponuđač će morati da ispuni samo jedan - ali ne i manje vredan!

On mora imati najmanje jedno radno angažovano lice sa stečenim visokim obrazovanjem iz oblasti tehničkih ili prirodnih ili pravnih ili ekonomskih nauka, u skladu sa nivoom 7.1 nacionalnog okvira kvalifikacija u Srbiji, sa sledećim radnim iskustvom: najmanje 10 godina radnog iskustva u oblasti upravljanja ili implementacije projekata fiskalizacije, najmanje 5 godina iskustva u projektima i reformama poreske administracije, uključujući izradu nacrta zakona, najmanje 2 konsultantska projekta za izbor modela fiskalizacije, najmanje 1 projekat o konsultantskim uslugama u vezi sa zakonodavnim okvirom, koji se odnosi na fiskalizaciju, iskustvo u korišćenju „MS Ofis“ paketa (posebno „Eksela“).

Naručilac će najviše ceniti ekonomski najpovoljniju ponudu, pri čemu će 50 pondera doneti cena, a drugih 50 pondera kvalitet angažovanog lica! Čini se da se naručilac malo zaigrao, pa je zaboravio da ono što je uslov za učešće ne može istovremeno biti i kriterijum.

Evo kako će naručilac dodeljivati pondere "kvalitetno angažovanom licu"
  • 0 referentnih projekata 0
  • 1 referentni projekat 10
  • 2 referentna projekta 20
  • 3 i više referentnih projekata 25

Ponuđačima savetujemo da iskoriste svoje pravo i postave pitanje u skladu sa članom 63. ZJN.
Institut za javne nabavke