04
Mar 2020
Cenzura na javnom servisu! Radio-televizija Srbije reklamira se očito samo u za njih podobnim medijima, pa su tako u javnoj nabavci za te potrebe uzeli u obzir sve štampane i elektronske medije osim Srpskog telegrafa i Informera. Stručnjaci su takav potez ocenili kao bezmalo skandalozan.Naime, RTS je prošlog meseca raspisao javnu nabavku za reklamiranje svog programa u štampanim i onlajn medijima, te po partijama naveo sve domaće medije iz tih sfera izuzev Telegrafa i Informera.
Zbog čega je RTS odlučio da se ne oglašava u samo dva medija, dok je prostor za reklamu ostavio čak i u mnogo manje čitanim medijima, ne zna se. O ovom pitanju nije se izjašnjavao ni generalni direktor RTS Dragan Bujošević.
Ko se sve našao kao podoban za reklamu RTS:
- Kurir
- Večernje novosti i portal Novosti
- Alo i portal Alo
- Politika i portal Politika
- Nedeljnik i portal Nedeljnik
- portal Telegraf
- časopisi Glorija, Stori i Helou
- Portali Na dlanu i Diplomacy and commerce
- portal Mondo
- portal Media daily
- Karater i portal Budi karakter
Istraživački novinar Marko Matić istakao je za Telegraf da je u pitanju tipičan primer zloupotrebe javnih resursa.
- Odluka direktora RTS Dragana Bujoševića da zbog ličnog animoziteta iz reklamne kampanje javnog servisa isključi najtiražnije dnevne novine u Srbiji je školski primer zloupotrebe javnih resursa. Nažalost, ovo je samo nastavak višegodišnje loše prakse koju Bujošević sprovodi, a što dovodi do postavljanja pitanja odgovornosti i neophodnih promena na čelu RTS - naglasio je Matić.
Matić: Zbog ličnog animoziteta isključio je najtiražnije dnevne novine
Jeremić: Nije mi jasno da neko uopšte može da pribegne takvoj vrsti diskriminacije